Přednášky Svámího Mahéšvaránandy můžete sledovat na internetové televizi swamiji.tv. Najdete zde stálý program a vysílaci časy přímých přenosů.
Maháprabhudžího Zlaté učení
Uč se kontrolovat své choutky, nedopusť, aby se smysly staly tvými poručníky.
Vegetariánská strava může pomoci diabetikům víc než dieta
Praha 12. listopadu (ČTK) - Vegetariánská strava může pomoci lidem s cukrovkou druhého typu víc než diabetická dieta. Ukázala to půlroční studie, kterou provedlo Centrum diabetologie při Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM). Podle lékařů to může znamenat změnu v doporučených jídelníčcích pro nemocné. Cukrovka druhého typu souvisí s nezdravým životním stylem, v Česku jí trpí 700.000 lidí.
"Naše studie potvrdily, že vegetariánská strava vede účinně ke snížení medikace a mohla by být variantou léčebné diety pro pacienty s cukrovkou druhého typu," řekla dnes novinářům lékařka Hana Kahleová, která studii prováděla.
Studie se zúčastnilo 70 lidí s diabetem druhého typu. Jedna skupina z nich držela půl roku klasickou diabetickou dietu, druhá skupina se stravovala ve vegetariánských restauracích, které se do výzkumu zapojily. Pacienti z druhé skupiny jedli hlavně celozrnné obiloviny, luštěniny a zeleninu.
"Díky změně stravy a zařazení pohybu se citlivost mého organismu na inzulín velmi zlepšila. Z původních tří léků užívám dnes pouze jeden a mám přitom daleko lepší hodnoty. Celkově se cítím podstatně lépe, i díky tomu, že jsem se zbavil mnoha přebytečných kilogramů," popsal své zkušenosti s bezmasou stravou jeden z účastníků výzkumu Libor Široký.
Cukrovkou trpí zhruba tři čtvrtě milionu Čechů, každý rok je u 50.000 nově odhalena. Čtvrt milionu dalších o své nemoci neví. Téměř 92 procent pacientů trpí cukrovkou druhého typu, jejíž vznik významně souvisí s nezdravým životním stylem. I mírné snížení nadváhy a půlhodina chůze denně přitom mohou snížit výskyt cukrovky na polovinu.
viz. http://www.ikem.cz/www?docid=1006611 a www.ctk.cz
"Naše studie potvrdily, že vegetariánská strava vede účinně ke snížení medikace a mohla by být variantou léčebné diety pro pacienty s cukrovkou druhého typu," řekla dnes novinářům lékařka Hana Kahleová, která studii prováděla.
Studie se zúčastnilo 70 lidí s diabetem druhého typu. Jedna skupina z nich držela půl roku klasickou diabetickou dietu, druhá skupina se stravovala ve vegetariánských restauracích, které se do výzkumu zapojily. Pacienti z druhé skupiny jedli hlavně celozrnné obiloviny, luštěniny a zeleninu.
"Díky změně stravy a zařazení pohybu se citlivost mého organismu na inzulín velmi zlepšila. Z původních tří léků užívám dnes pouze jeden a mám přitom daleko lepší hodnoty. Celkově se cítím podstatně lépe, i díky tomu, že jsem se zbavil mnoha přebytečných kilogramů," popsal své zkušenosti s bezmasou stravou jeden z účastníků výzkumu Libor Široký.
Cukrovkou trpí zhruba tři čtvrtě milionu Čechů, každý rok je u 50.000 nově odhalena. Čtvrt milionu dalších o své nemoci neví. Téměř 92 procent pacientů trpí cukrovkou druhého typu, jejíž vznik významně souvisí s nezdravým životním stylem. I mírné snížení nadváhy a půlhodina chůze denně přitom mohou snížit výskyt cukrovky na polovinu.
viz. http://www.ikem.cz/www?docid=1006611 a www.ctk.cz










